суботу, 29 квітня 2017 р.

Улюблений острів графа Потоцького

Нещодавно я побувала в Тульчинському краєзнавчому музеї. В одній із залів, стояла мармурова статуя собаки.
                           

Дане питання мене зацікавило, . Я дізналась, що це точна копія улюбленої собаки графа Потоцького.
Крім шикарного палацу, граф Потоцький у Тульчині заклав гарний та мальовничий парк під назвою «Хороше». Крім озер, в ньому були штучні острови. Кожен острів був призначений для окремої мети. Один з них був цвинтарем для собак.
Виявляється за наказом графа Станіслава Потоцького було створено так би мовити « цвинтар для собак ». Коли помирала улюблена собака, її ховали і робили склеп, і зверху монтували точку копію собаки із білого мармуру.  Раніше на цей острів було прокладено дерев’яний місток гарної роботи.
Я спочатку подумала, що це просто графська забаганка, але коли занурилась у це питання  глибше, то зрозуміла, що на той час це була мода. Багаті в Європі ховали своїх улюбленців і замовляли чи пам’ятники, чи надгробні плити, чи навіть обеліски.
Цікавим є ще той факт, що і в наш час люди, як в Європі, так і по всьому світу (Америка, Японія, Канада, Австралія) роблять пам’ятники своїм улюбленцям. 
А взагалі було б дуже цікаво знайти фотографію, чи малюнок Тульчинського  цвинтара для собак. Бо наприклад мені приємно, що у нашого земляка і художника Григорія Івановича Зорика є серію картин періоду Потоцьких.


 Ось на цій наприклад зображено панський виїзд, а карету супроводжують ті ж самі собаки.

Немає коментарів:

Дописати коментар